flag Судова влада України
Увага! Суд не здійснює правосуддя. Підсудність змінено на Херсонський міський суд Херсонської області

АНАЛІЗ стану обліково-статистичної роботи в територіальному управлінні Державної судової адміністрації України в Херсонській області та місцевих судах за 2015 рік

08 лютого 2016, 08:44

             Планування роботи ТУ ДСА України  в Херсонській області на  2015 рік включало проведення організаційних та практичних заходів, спрямованих на покращання стану обліково-статистичної роботи, інформаційно-технічного  забезпечення  місцевих судів області.

Аналітична робота щодо питань діловодства та статистики передбачала здійснення аналізів стану організації статистичної роботи в місцевих судах та територіальному управлінні, стану взаємодії місцевих судів та підрозділів прокуратури з питань  забезпечення міжвідомчого обміну інформацією щодо осіб у кримінальних провадженнях та огляд  здійснення правосуддя за відповідні звітні періоди, зазначені  напрямки діяльності були заплановані і для розгляду на колегіях та оперативних нарадах. Також плануванням охоплено здійснення перевірок та вивчення стану організації роботи місцевих судів, навчання та стажування працівників апаратів та інші організаційні питання, направлені на поліпшення діяльності територіального  управління з удосконалення використання комп’ютерних технологій працівниками  апаратів  місцевих судів області щодо  ведення електронного діловодства та судової статистики.    

          Усі заходи, які були передбачені планами роботи територіального управління  на 1 та 2 півріччя поточного року з питань діловодства та статистики, були виконані в установлені терміни.

         У березні  поточного року на апаратній нараді ТУ ДСА розглядалося питання стану обліково-статистичної роботи в судах, підведені підсумки  проведеної роботи ТУ ДСА України в Херсонській області та місцевих судів при складанні річної статистичної звітності та запропоновані заходи щодо її удосконалення.

Аналітичні довідки були надіслані до місцевих судів області та  розміщені на веб-сайті ТУ ДСА.

Організації ведення електронного діловодства, своєчасності та якості введення інформації до комп’ютерної програми «Д-3» територіальним управлінням постійно приділялася увага. Працівниками сектору  організаційного забезпечення діяльності  судів, судової статистики та інформаційних технологій протягом звітного періоду здійснювалась методична та практична допомоги в освоєнні програми новопризначених працівників апаратів місцевих загальних судів, по мірі необхідності розроблялися методичні рекомендації щодо організації роботи в комп’ютерній  програмі,  використання необхідних логічних умов у фільтрі та обрання необхідного значення пошуку, порядку  виконання технічних робіт, пов’язаних з програмним комплексом «Д-3», тощо. Працівниками сектору надані відповіді на запити, які надходили від судів засобами електронного зв’язку та  каналами ICQ. Крім того, постійно здійснюється консультативна допомога у телефонному режимі, надаються відповіді на всі питання, які виникають в процесі вивчення та роботи з програмою.

Для кращого освоєння програми та підвищення ефективності роботи  спеціалістів, які працюють з КП «Д-3», працівники апаратів місцевих загальних судів області періодично проходять навчання у створеному ДП «Інформаційні судові системи» учбовому центрі. Сектором організаційного забезпечення діяльності судів, судової статистики та інформаційних технологій проведено моніторинг щодо кількості навчань, в яких взяли участь працівники місцевих загальних судів області протягом 2015 року. У звітному періоді користувачі програми у віддаленому режимі прийняли участь у 17 заняттях, основні теми яких були судова статистика та складання звітності, реєстрація та ведення статкарток, підготовка, складання та перевірка звітів, тощо.

         Працівниками апаратів місцевих загальних судів для забезпечення повноти обліку обліково-статистичних карток  та якісного формування звітів продовжується започаткована практика періодичного здійснення формування звітів з використанням  автоматичного режиму за всіма видами судочинства по кожному судді, що дає можливість помічникам суддів здійснювати перевірку якості заповнення обліково-статистичних карток, виявляти помилки та розбіжності комп’ютерної програми та діючого законодавства.

        Більшістю місцевих судів області також підтримується запропонована  територіальним управлінням  практика складання звітності напередодні звітного періоду, що дозволяє  завчасно  виявляти та усувати  неточності в обліково-статистичних картках та сприяє успішному складанню статистичної звітності.

У звітному періоді до місцевих судів  області були надіслані  методичні рекомендації щодо заповнення форм звітності № 1-1-ОП «Звіт про оперативність розгляду місцевими загальними судами матеріалів кримінального провадження» (наказ ДСА України № 8 від 19.01.2015р.) та № 2-ВМ "Звіт про розгляд місцевими та апеляційними судами справ, пов’язаних з черговими місцевими виборами  2015 року" (наказ ДСА України № 167 від 17.09.2015р.).

         У червні 2015 року було проведено відеосемінар з працівниками місцевих загальних судів Херсонської області, на якому були висвітлені окремі питання ведення діловодства у місцевому загальному суді відповідно до Інструкції, затвердженої наказом ДСА України від 17 грудня 2013 року № 173, загальний  порядок подання статистичної звітності про розгляд місцевими судами справ за період першого півріччя 2015 року; електронний суд в місцевих судах та  обговорено питання щодо помилок, які допускалися відповідальними працівниками під час складання статистичної звітності попередніх звітних кампаній; методики складання звітів за всіма видами судочинства; організації діловодства суду у відповідності до нової редакції Положення про автоматизовану систему документообігу, затвердженої Радою суддів України № 25 від 02.04.2015 року; здійснення автоматичного розподілу для визначення присяжних та народних засідателів за допомогою КП «Д-3»; виконання вимог ЗУ «Про забезпечення права на справедливий суд» в частині відправки судових рішень, які не були надіслані до ЄДРСР; найбільш поширені помилки, які допускаються відповідальними особами при оформленні документів на виготовлення ЕЦП суддям та працівникам апаратів. Під час навчального семінару в режимі відеоконференції учасники були ознайомлені з оновленнями, які вийшли у версії 3.13.1.

Відповідно до листа Державної судової адміністрації України  №15-8934/15 від 30.04.2015 року, у зв’язку зі зверненням голови Комітету адміністрування та організаційного забезпечення діяльності суду Алейнікова Г.І., робочою групою територіального управління Державної судової адміністрації України в Херсонській області 05-06 травня 2015 року було здійснено позапланове вивчення основних напрямків організаційного забезпечення діяльності Дніпровського районного суду м. Херсона та відповідно до планів роботи ТУ ДСА в Херсонській області у грудні 2015 року проведені комплексні вивчення організації роботи Новотроїцького та Генічеського районних судів. Основна увага приділялась вивченню питань організації роботи суду в комп’ютерній програмі «Д-3», використання її можливостей працівниками апаратів судів, повноти та вчасності розміщення судових рішень у Єдиному державному реєстрі, виконання вимог спільного наказу Генерального прокурора та Голови Державної судової адміністрації України № 82/108 від 14 серпня 2014 року щодо міжвідомчого обміну інформацією, вимог наказу ДСА України № 72 від 31 травня 2013 року ( зі змінами від 14.06.2013р. № 81) «Про реалізацію проекту щодо обміну електронними документами між судом та учасниками судового процесу», оформленню та веденню Номенклатури справ, реєстрації та обліку судових справ і матеріалів, заповненню документів первинного обліку, організації обліково-статистичної роботи, контролю за веденням архівної справи суду, зі зверненнями громадян, прийому та обліку речових доказів, виконання судових рішень.

За результатами перевірок було встановлено, що обліково-статистична  робота в судах в цілому ведеться з дотриманням вимог Інструкції з діловодства в місцевих загальних судах, апеляційних судах областей, апеляційних судах міст Києва та Севастополя, Апеляційному суді Автономної Республіки Крим та Вищому спеціалізованому суді України з розгляду цивільних і кримінальних справ, затвердженої наказом ДСА України від 17.12.2013 року за № 173, проте мали місце і спільні недоліки:

не проставлені у гілці дерева команд «Суди, підрозділи персонал – Співробітники суду» відмітки про звільнення користувачів;

у програмі наявні неодноразові дублювання користувачів;

- в порушення вимог п.2.5- 2.6 Положення гілка дерева команд «Табель» не містить інформацію щодо присяжних та народних засідателів;

вихідні номера документів формувалися без врахування номенклатури справи суду, в якій знаходяться  матеріали;

- спостерігалося несвоєчасне внесення та засвідчення ЕЦП електронних документів у програмі;

-    зазначення у деяких розпорядженнях щодо необхідності проведення повторного розподілу абстрактних причин, без їх аргументації;

-   номенклатура справ інколи містила інформацію, яка дублювалася в  інших справах, більшість зі справ не використовувалися або втратила свою актуальність, містила журнали, які Інструкцією з діловодства не передбаченні;

-   невідповідність доступу користувачів програми з наказами  щодо функціональних  обов’язків і  прав користувачів автоматизованої системи;

 - використання можливостей КП «Д-3» не в повному обсязі (ведення журналів в ручному варіанті, роздруковування обліково-статистичних карток за всіма видами судочинства, облік відправленої простої, рекомендованої кореспонденції).

        В процесі перевірок було встановлено, що працівниками місцевих загальних судів здійснюється узагальнення  з питань  організації роботи з ведення діловодства, в яких висвітлюються питання планування роботи, порядок роботи канцелярії судів з питань первинного обліку справ та матеріалів, якості  та достовірності заповнення обліково-статистичних карток, тощо. В основному  організація роботи по заповненню  обліково-статистичних карток  у судах здійснюється  наступним чином: працівниками  канцелярії  реєструються  судові справи та матеріали, потім здійснюється  автоматичний розподіл; помічники суддів та секретарі судових засідань відображають процесуальний рух по справах; під час  повернення розглянутих справ до канцелярії суду  здійснюється  перевірка щодо повноти  та якості  заповнення  обліково-статистичних карток. У разі виявлення  помилок  та недостовірної інформації в облікових картках планується  навчання  працівників апарату суду, відповідальних за визначений напрямок роботи. Також з метою підвищення загально-професійного рівня спеціалістів, які займаються обліково-статистичною роботою, до планів роботи  включаться вивчення положень КПК, ЦПК, КАСУ, інших нормативних матеріалів; питання  контролю за  якістю заповнення обліково-статистичних карток; організації та використання можливостей комп’ютерної програми «Д-3»; питання перевірок роботи секретарів судових засідань щодо своєчасної передачі справ після їх розгляду до канцелярії суду.  Розгляд зазначених питань планувався у звітному періоді для обговорення на виробничих нарадах.  

Спеціалістами управління надавались роз’яснення працівникам апаратів судів по  всім питанням, які викликають  труднощі  у роботі.

Результати перевірок були розглянуті на оперативних нарадах при керівництві ТУ ДСА. Копії  доповідних записок за результатами проведених вивчень направлялися в суди для обговорення та усунення встановлених недоліків.

На виконання наказів ДСА України від 09 липня 2015 року № 100, зі змінами відповідно до наказу від 31 липня 2015 року № 118, Плану діяльності з внутрішнього аудиту на друге півріччя 2015 року, затвердженого наказом ДСА України від 03 липня 2015 року № 98 головними спеціалістами відділу аудиту ДСА України проведено з 08 липня по 11 серпня 2015 року невиїзний аудит відповідності окремих питань у ТУ ДСА України в Херсонській області, вивчено діяльність Новокаховського міського, Каховського міськрайонного, Скадовського районного судів Херсонської області та Комсомольського районного суду м. Херсона. У рамках аудиту проведено аналіз відповідності даних, внесених до автоматизованої системи документообігу суду та розподілу судових справ вимогам чинного законодавства за період з 01.01.2015 по 30.06.2015.

        У ході проведення аудитів відповідності встановлено, що місцевими загальними судами в цілому дотримуються вимоги чинного законодавства при організації ведення судового діловодства в частині автоматичного розподілу судових справ та внесення даних до ЄДРСР.

        Переважну більшість зареєстрованих справ усіх категорій розподілено без порушень законодавства, проте, виявлено певні недоліки при проведенні автоматичного розподілу судових справ.

         Проведеними аудитами виявлено порушення вимог Положення про автоматизовану систему документообігу суду, затвердженого рішенням Ради суддів України від 26.11.2010 року № 30 (зі змінами), а саме: встановлено факти реєстрації судових справ та матеріалів не в день їх надходження до суду, проведення повторного автоматичного розподілу справ без письмового розпорядження керівника апарату суду, тощо.

        Виявлено факти недотримання строків направлення електронних копій судових рішень до ЄДРСР визначених чинним законодавством, а саме, не пізніше дня, що настає після ухвалення (постановлення) судового рішення, що перешкоджає користувачам ЄДРСР можливості пошуку, перегляду, роздрукування електронних копій судових рішень через офіційний веб-портал судової влади.

Працівниками сектору організаційного забезпечення діяльності судів, судової статистики та інформаційних технологій територіального управління після отримання Звіту за результатами проведення невиїзного аудиту відповідності окремих питань було детально вивчено оцінки діяльності Комсомольського, Новокаховського, Скадовського районних та Каховського міськрайонного судів області, проаналізовано помилки, недоліки та порушення, допущені відповідальними працівниками зазначених судів.

З метою уникнення аналогічних порушень та недопущення їх у подальшому, територіальним управлінням був надісланий лист з узагальненими недоліками, які були виявлені під час проведення аудиту, до всіх місцевих загальних судів області.

Одночасно було доведено до відома голів та керівників апаратів судів рекомендації щодо неухильного виконання вимог Положення про автоматизовану систему документообігу суду, затвердженого рішенням Ради суддів України від 26.11.2010 року № 30 (зі змінами), рекомендовано керівникам апаратів місцевих загальних судів забезпечити внутрішній контроль щодо внесення до автоматизованої системи достовірної інформації, своєчасного надання (позбавлення) права доступу до автоматизованої системи її користувачам, привести у відповідність до вимог Положення оригінали електронних внутрішньо-організаційних документів, відомості про набрання судовим рішенням законної сили, тощо.

Територіальним управлінням проаналізовано стан виконання місцевими загальними судами вимог Положення в частині оприлюднення на веб-порталі судової влади України Засад використання автоматизованої системи документообігу. Станом на кінець листопада 2015 року всі місцеві загальні суди області розмістили на веб-порталі судової влади України Засади використання автоматизованої системи документообігу.

Відповідно до Рекомендацій до Звіту за результатами проведення невиїзного аудиту відповідності окремих питань у ТУ ДСА України в Херсонській області від 11.08.2015 року № 6-16/20 територіальним управлінням розроблений та затверджений 23.10.2015 року план заходів щодо усунення виявлених недоліків та порушень при проведенні аудиту, який надісланий до виконання головам та керівникам апаратів  Новокаховського, Каховського, Скадовського районних судів області та Комсомольського районного суду м. Херсона.

На виконання плану заходів вищезазначеними районними судами питання щодо результатів проведеного аудиту було розглянуто на зборах судів та апаратів судів, розроблені та затверджені заходи щодо усунення виявлених недоліків та порушень.

На виконання вимог наказу ДСА України від 05.06.2006 № 55 (зі змінами від 24 квітня 2014 року №50), вказівок ДСА України щодо подання звітів проведено роботу щодо збору, перевірці  звітів.

         Напередодні здачі піврічної звітності та з метою надання методичної допомоги у суди були надіслані рекомендації щодо складання  статистичних звітів про розгляд місцевими  загальними судами  судових справ і матеріалів за всіма формами, в яких зосереджено увагу відповідальних працівників на моменти, які, виходячи із практики минулих звітних періодів, викликали найбільші труднощі у роботі.

         З метою підготовки до звітного періоду відповідальні працівники місцевих судів здійснювали додаткову перевірку обліково-статистичних карток за всіма видами судочинства шляхом формування звітності періодично, деякі, - щомісячно, що позитивно сприяє під час звітування.

      Звіти про стан здійснення правосуддя були подані місцевими загальними судами Херсонської області вчасно, згідно затвердженого графіку, порушень виконавської дисципліни не спостерігалося. Всупереч вжитим ТУ ДСА України в Херсонській області заходам щодо покращання результатів роботи по складанню та поданню місцевими загальними судами звітів про розгляд справ та матеріалів, все ще мали місце помилки та недоліки, які виникали під час піврічної звітної кампанії.

Були виявлені непоодинокі випадки  збереження  сформованої звітності у форматі Ексель до збереження у самій програмі «Д-3», в результаті чого до територіального управління  надходили звіти із невірними назвами файлів.

Слід відзначити, що звітність за формами 4, 1-Л, 10 складена місцевими судами області без зауважень.

Без жодних нарікань та виправлень надіслали статистичну звітність за формою 1  майже всі суди області.

          Шість судів області без зауважень склали статистичну звітність за формами 1-1 та 1-1-ОП.

         Працівниками апаратів деяких судів області були допущені помилки, щодо невірного облікування показників рядків 2 та 4 розділу 3 форми 1-1-ОП у порівнянні з показниками звіту першого кварталу поточного року.

         Все ще допускалися помилки відповідальними працівниками судів при облікуванні справ та осіб у розділі 2 форми 1-1, в результаті яких кількість справ, які перебували у провадженні, значно перевищувала кількість осіб, тобто сума показників графи 1 та 2 були більшими за графу 3, що не логічно. Також у розділі 8 невірно були обліковані показники, оскільки гр.5 не дорівнювала гр.6+гр.7+гр.8. Невірне відображення інформації в обліково-статистичній картці призвело до перекручення показників звітності у рядку 7 графи 5 розділу 4, коли в дійсності особі за ст. 152 КК України було причинено шкоду здоров’ю, а не життю.

          Спостерігалося невірне заповнення обліково-статистичної картки деякими працівниками судів, що негативно відобразилась при облікуванні показників у розділі 2 рядку 40.

          Одним із судів області у рядку 69 розділу 2 обліковано показник, відповідно до якого у провадженні суду перебувала справа про злочини, вчинені у складі злочинної організації, що не підтвердилось матеріалами справи.

         Містили протиріччя показники звітів форм 1-1 та 1-1-ОП  деяких  судів області.

          Звіт за формою 2-А  майже всіма судами області сформований без зауважень.

Мали місце факти неправильного відображення залишків на початок звітного періоду, та невірного облікування справи у рядку 1 розділу 2 (справи зі спорів з приводу забезпечення реалізації громадянами права голосу на виборах і референдумах) без попередньої звірки із матеріалами справи.

Звітність за формою 2-Ц також мала деякі недоліки.

Так, неправильно були зазначені розміри пред’явлених та присуджених грошових коштів у звітності деяких судів, в якій суми присуджених коштів перевищували пред’явлені, а у графах 11-12 розділу 3 показники взагалі були відсутні в таких категоріях справ, як спір про відшкодування матеріальної шкоди; були невірно відображені дані у рядку 45 графи 11 розділу 3 по такій категорії справ, як визнання особи такою, що втратила право користування жилим приміщенням; недостовірне зазначення показників у рядку 26 довідки до звіту щодо участі народних засідателів.

Деякими судами були допущенні помилки у графах 3-4 розділу 2, а саме: суми не мали сталого грошового вираження; була різниця в пред’явлених сумах до стягнення та сумах, що підлягають стягненню, а також суми присуджених коштів перевищували пред’явлені.

Залишки на кінець звітного періоду 2014 року не завжди відповідали залишкам на початок звітного періоду поточного року. Також були вказані недостовірні дані у рядку 37 розділу 3 (спори про відшкодування шкоди, завданої фізичній або юридичній особі внаслідок незаконних рішень, дій або бездіяльності суб’єкта, який здійснює заходи щодо запобігання і протидії корупції).

          Під час проведення статистичної звітності у звіті за формою 3 були виявлені помилки невірного облікування справ, зазначених як розглянутих, а фактично – направлених за підсудністю у звітах деяких судів.

          У звіті одного із судів області за вказаною формою була зазначена справа за ст. 172-2 КУпАП, яка виключена.     

         Деякими судами у звітах було обліковано справу за ч. 4 ст. 122 КУпАП, як розглянуту, із застосуванням стягнення не передбаченого КУпАП у виді громадських робіт. При детальній перевірці з’ясувалось, що справа повинна була реєструватися за ст. 122-4 КУпАП, в результаті чого було невірно відображено дані у рядку 136 розділу 1, а також замість ч.1 ст.191 КУпАП, справа зареєстрована була за ст. 204-2 КУпАП, що призвело до перекручення показників.

Траплялися випадки не зазначення додаткового адміністративного стягнення – конфіскації за ст. 154 КУпАП.

Статистичні дані, обліковані у звіті, не співпадали з інформацією, внесеною до Довідки до розділу 1 щодо суб’єктів корупційних діянь. Підтвердження показників рядку 292 розділу 1 ст. 173 КУпАП були надані без попередньої звірки із матеріалами справи. В результаті детальної перевірки було встановлено невірне відображення результатів розгляду справи в обліково-статистичній картці, коли замість «звільнення від адміністративної відповідальності при малозначності правопорушення» було відмічено, не передбачене по цій статті КУпАП адміністративне стягнення, у вигляді «попередження». Також у цьому рядку було обліковано показник у графі 24 «інші види адміністративних стягнень», хоча у цій графі обліковується тільки такий вид стягнення як «арешт з утриманням на гауптвахті».

У звіті деяких судів показники, зазначені у розділі 1 графи 10, не відповідали показникам граф з 11 по 15.  У  графі 26 розділу 1 ст. 85 КУпАП були відображені не достовірні дані щодо конфіскації.

         Більшістю працівниками апаратів судів області для якісного складання звітності за формами 6-8  завчасно ретельно перевірялися картки на осіб, стосовно яких розглянуто кримінальні провадження, а тому значно менше виправлень та коригувань було здійснено під час звітування. Майже всі місцеві суди області склали даний звіт без зауважень.

У звітах за формою 7 мали місце факти невірного відображення інформації щодо занять засуджених (держслужбовці, безробітні, інші заняття) та скоєння злочинів у складі групи.

Одна із важливих причин недоліків в роботі при складанні статистичної звітності - запізнілі виходи версій до комп’ютерної програми, які в основному надходять до користувачів програми напередодні звітної кампанії. Додавання  нових полів  до обліково-статистичних карток  під час поновлення, в результаті чого змінюється розрахунок показників статистичної звітності, створює труднощі у роботі працівників апаратів судів. Так, версія 3.13.2 взагалі вийшла у звітний період, коли звіти за формою 2-Ц судами області були вже сформовані та надіслані до територіального управління, в результаті чого судам довелося заново будувати статистичну звітність за формою 2-Ц.

21 липня 2015 року від ДП «Інформаційні судові системи» надійшов лист із шаблоном, у якому додано формулу обрахунку виду стягнення «арешт з утриманням на гауптвахті» для графи 24 «інші види адміністративних стягнень», коли всіма судами області вже були сформовані на надіслані до ТУДСА України в Херсонській області звіти за формою 3. У зв’язку з цим довелося деяким судам переформувати звіти на вказаному шаблоні та надіслати до ТУ ДСА.

Також спостерігається основна причина допущення місцевими загальними судами помилок у звітах окремих судів – неповне та неякісне  відображення інформації в обліково-статистичних картках, не досконалі знання інструкцій по заповненню форм звітності, методичних рекомендацій, після формування звіту в автоматичному режимі відповідальними особами за ведення судової статистики не здійснюється логічна перевірка звіту та не враховуються помилки попередніх звітних періодів, які мають тенденцію повторення від одного звітного періоду до  іншого.

За підсумками складання статистичної звітності за перше півріччя 2015 року у серпні поточного року проаналізовано організацію та стан обліково-статистичної роботи в судах, аналітичні довідки направлені до ДСА України та місцевих судів для вжиття заходів щодо покращання роботи у цьому напрямку, також розміщені  на веб-порталі «Судова влада».

Здійснено огляд даних щодо стану здійснення правосуддя місцевими загальним судами Херсонської області за перше півріччя 2015 року, які розміщено на офіційному веб-сайті.

          Також  питання  щодо результатів статистичної звітності місцевими  судами та ТУ ДСА України в Херсонській області за підсумками роботи  першого півріччя 2015 року у вересні поточного року було розглянуто на колегії управління, запропоновані заходи щодо її удосконалення та покращання, а саме: посилення контролю за веденням судової статистики та складанням статистичної звітності в місцевих судах і ТУ ДСА в автоматичному режимі; продовження практики проведення семінарських  занять із підвищення кваліфікації працівників судів з питань ведення статистичної звітності, використання програмного забезпечення  «Д-3»,   інших питань, які стосуються  діловодства, статистичної діяльності та ведення архівної справи в суді; надання консультативної, методичної та практичної  допомоги  працівникам апаратів місцевих судів у вирішенні  питань,  які виникають під час   роботи з електронною програмою КП «Д-3».

 

З метою  удосконалення стану обліково-статистичної роботи та інформаційно-технічного забезпечення в рамках реалізації програми створення Єдиної судової інформаційної системи, вважаю за доцільне рекомендувати :

 

Головам  місцевих судів, керівникам апаратів місцевих загальних судів області:

 

1. Розглянути аналітичну довідку на оперативній нараді та заслухати керівників апаратів місцевих судів, а також інших відповідальних співробітників про організацію та стан обліково-статистичної роботи за період  2015 року.

         2. Продовжити роботу щодо удосконалення використання комп’ютерної програми «Д-3».

3. Здійснювати постійний контроль за організацією роботи щодо повноти внесення  інформації до бази даних системи електронного  судового діловодства КП «Д-3».

4. Вжити необхідних заходів щодо усунення виявлених недоліків та порушень в результаті проведеного невиїзного аудиту відповідності окремих питань.

5. Планувати і проводити навчання з працівниками  апаратів судів, які займаються питаннями судової статистики, по вивченню Інструкції щодо заповнення і подання форм звітності про  розгляд апеляційними та місцевими (крім господарських) судами судових справ та матеріалів, Методичних рекомендацій щодо заповнення форм звітності про розгляд судами справ, а також процесуального законодавства, знання якого суттєво впливає на якість підготовки звітів

          6. Посилити контроль за веденням обліково-статистичної роботи шляхом включення у план роботи суду та проведення перевірок стосовно якості заповнення всіх видів  обліково-статистичних карток на справи.

            7. З метою недопущення створення залишку не введеної інформації у разі звільнення або переміщення співробітників, відповідальних за введення даних до програми «Д-3», забезпечити покладення виконання вказаних обов’язків на іншого співробітника.

          8. Посилити контроль за своєчасним та правильним заповненням карток на осіб, стосовно яких судом розглянуто матеріали кримінального провадження, та контроль за виконанням вимог Спільного наказу Генерального прокурора України та Голови Державної судової адміністрації України № 82/108 від 14 серпня 2014 року «Про затвердження Порядку надсилання інформації про осіб у кримінальних провадженнях та електронних копій судових рішень щодо осіб, які вчинили  кримінальні правопорушення».

          9. З метою підвищення загально-професійного рівня  спеціалістів із судової статистики додатково вивчати положення Кримінального процесуального, Цивільно-процесуального кодексів України, Кодексу адміністративного судочинства України.

        10. З метою підвищення ефективності роботи спеціалістів апаратів судів, які працюють з  комп’ютерною програмою «Д-3», ширше використовувати  пропозицію ДП «ІСС» щодо навчання у віддаленому режимі користувачів програми шляхом реєстрації в «Учбовому центрі» професійної мережі «Феміда».

11. Приділяти  увагу стану ведення  кодифікаційної роботи у суді, вчасно  вносити доповнення та зміни законодавства до  контрольних примірників кодексів України.

12. Посилити персональну відповідальність керівників апарату суду, які організують ведення обліково-статистичної роботи у суді, та працівників апарату суду за результатами перевірок, які здійснюються у суді, уживати заходів дисциплінарного впливу до працівників апарату судів, винних у порушенні вимог, що пред’являються  до ведення обліково-статистичної роботи.

 

          Сектору організаційного забезпечення діяльності судів, судової статистики  та інформаційних технологій:

         

1. Продовжувати періодичне узагальнення повноти та достовірності заповнення карток на осіб, стосовно яких судом розглянутіматеріали кримінального провадження.

2. По мірі необхідності проводити  узагальнення  та систематизування  питань, пов’язаних з некоректною роботою комп’ютерної програми «Д-3, які в подальшому надсилати розробникам програми для відповідного реагування.

        3. За необхідності проводити стажування на базі територіального управління для новопризначених працівників, відповідальних за ведення обліково-статистичної роботи та надавати консультативну допомогу  працівникам апаратів  місцевих судів в питаннях, які виникають у процесі освоєння  програми «Д-3».

         4. Продовжити вивчення стану організації ведення електронного діловодства за допомогою  КП «Д-3» в місцевих судах області та надавати практичну допомогу працівникам місцевих судів, відповідальних за складання статистичної звітності з питань організації обліково-статистичної роботи, первинного обліку судових справ і матеріалів, які надійшли до суду та інших питань, що стосуються судової статистики та ведення електронного діловодства.

5. Заслухати питання на оперативній нараді ТУ ДСА України в Херсонській області щодо проведеної роботи по усуненню недоліків та порушень за результатами проведеного невиїзного аудиту ДСА України.

6. Копію аналізу надіслати  до місцевих судів Херсонської області для обговорення.

 

Джерело: офіційний сайт ТУ ДСА України в Херсонскій області.